Saturday, November 28, 2009

SELAMAT HRI RYE AIDILADHA

Merujuk perkara di atas,,aku ucapkan tajuk tersebut kpd semua umat Islam diseluruh dunia..Tgh hri td aku tnye,siapa yg tgk WANITA HRI INI??turun tgn..topik pd hri ni amat mengharukan bg aku..Hari rye korban bukan skadar menyembelih sje..korban adalah mempertaruhkan nyawa kita demi kepentingan org lain..Berdsrkn kata ustaz dlm slot tu,,aku dh lupe nmenye..beliau berkata,zaman sekrg cara umat kita meraikan hri rye korban ni seperti tiada pengertian..kita korban daging utk memberi kpd org yg belum mkn daging,bukan utk org yg hri2 mkn daging..itu brulah pengorbanan..kita korban bukan utk diri kita,tp utk org yg susah di sekeliling kita..sperti korang yg sbaya ngan aku..kita msih dibwh tanggungan mak bpk..mereka sgup berkorban apa sje demi membesarkn anknye..mreka msih menjge ank itu,,wlupun ank tu pandai atau x,tidak sempurna atau ya...dan sbginya..juga seorg ibu yg bertarung nyawa ketika melahirkan kita..tp pernahkh kita berkorban utk ibu..fikirlah,,begitu juga dgn aku..aku bukan mnusia yg x pernah mlkukan keslhn..aku pernah..jdknlh sbgi pengajaran utk diri kita semua hri rye korban ini..aminn..wallahualam..slm

No comments: